fbpx
Terug naar blog overzicht

Eet jij 250 gram groente per dag?

Waarom 250 gram groente?

Het voedingscentrum geeft als richtlijn om 250 gram groente per dag te eten. Als je varieert tussen het soort groente dat je eet krijg je voldoende voedingsstoffen binnen waardoor je minder kant hebt op hart- en vaatziekten. En je voelt je ook nog eens een stuk fitter weten wij uit ervaring! Genoeg redenen dus om eens lekker aan de slag te gaan met het eten van groente.

Hoe doen wij dat dan, het eten van 250 gram groente?

Wij geven jouw onze 5 tips:

1. Voeg groente toe aan je ontbijt! Rasp bijvoorbeeld een wortel door je havermout of overnight oats. Of voeg eens rode biet of een handje spinazie toe aan je smoothie. Je proeft het echt niet, geloof ons, maar je krijgt toch alvast je portie groente binnen. En je bent ook nog eens langer verzadigd!

2. Maak in het weekend je eigen spread op basis van groente. Je kunt hier echt alle kanten mee op, van zelf hummus maken tot een spread op basis van witte bonen. Wij deelden recent een spread met zoete aardappel, waar we groot fan van zijn.

3. Snack je veggies! Niets mis met wat snack wortels, plakjes komkommer of cherrytomaten tijdens de lunch. Wij dippen ze graag in wat hummus. En maak je de hummus zelf, dan heb je helemaal flink wat extra veggies binnen.

4. Pimp je boterham met (kiem)groente. Misschien wel de meest simpele tip ever om toe te passen. Koop een bakje kiemgroenten en beleg je dagelijkse boterham er mee, simpeler kan niet!

5. Zorg dat je altijd meer groente dan koolhydraten op je bord hebt liggen! Een handige manier is om gevulde groenten te maken. Vul bijvoorbeeld paprika, aubergine of courgette met het vruchtvlees van de groente zelf aangevuld met een volkoren graan, zoals couscous of quinoa. Je zult merken dat je een stuk meer groente naar binnen werkt 🙂

Deel dit blog op social media

Ontworpen en ontwikkeld in WordPress door Internetbureau Jun-E-Jay